Start UTW Wydarzenia WYCIECZKA - BIESZCZADY

WYCIECZKA - BIESZCZADY

Witaj przygodo.
   Kolejny raz wybraliśmy się na wycieczkę zorganizowaną przez naszego kolegę Mariana Czmocha i tym razem nie czuliśmy się niczym zawiedzeni (no, może trochę pogoda nie dopisała). Zaczęliśmy od Zamościa, który zwiedzaliśmy już kilka lat temu, ale tym razem zobaczyliśmy zupełnie inne rzeczy niż ostatnio. Na obiadokolację dotarliśmy do Ustrzyk Dolnych w godzinach wieczornych, by następnego dnia o świcie dotrzeć na granicę z Ukrainą. Po kilku godzinach dojechaliśmy do Lwowa i zaczęliśmy zwiedzanie. A było tego dużo. Przede wszystkim cmentarz na Łyczakowie, kawał polskiej historii. Niesamowite wrażenie robi też odnowiona jego część - cmentarz Orląt Lwowskich. Potem słynna opera, katedra polska i ormiańska i wiele innej ciekawej architektury. Późnym wieczorem wróciliśmy na nocleg. Następny dzień trzeba było nieco zmienić ze względu na pogodę, ale nie żałowaliśmy, ponieważ udało nam się zwiedzić muzeum Bojków, narodu, który został całkowicie wysiedlony z Bieszczad w ramach akcji Wisła. Potem pogoda pozwoliła nam na spokojną przejażdżkę kolejką z Cisnej, gdzie mogliśmy podziwiać piękno Bieszczad. No i ostatni dzień. Najpierw skansen w Sanoku, a potem z przygodami Łańcut. Obydwa miejsca warte obejrzenia. Po smacznym obiedzie w Łańcucie - do domu. Wycieczka jak zwykle udana nie tylko ze względu na to co zobaczyliśmy, ale również ze względu na miłych i wesołych jej uczestników.

Mury obronne Zamościa.                                                                              Makieta Zamościa.

W tym domu w Zamościu mieszkał piosenkarz Marek Grechuta.

Widoki z okien autokaru.

Mieszkaliśmy w takich domkach w Ustrzykach Dolnych.                                            Widok z naszego domku.

Grób poetki Marii Konopnickiej.                                                                  Grób malarza Artura Grottgera.

Cmentarz Orląt Lwowskich.

Opera Lwowska.                                                                                 Zwiedzanie Opery Lwowskiej.

Zapora w Solinie na Sanie.

Muzeum Bojków dawnych mieszkańców Bieszczad.